motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Bytt konto för Emergency Fund:en

Kategori: Allmänt, Sparande

Har ju gått i tankarna tidigare att flytta min Emergency Fund till Collector för att få lite ränta.

Nu när jag såg att jag kunde få 0.7% med Sparkonto+ Collector hos Avanza så passar jag på.

Känns tryggare och skönare att "ha" de pengarna hos Avanza (antar att de egentligen är hos just Collector) men trevligt att kunna se dem på samma ställe som mina fonder utan att behöva logga in på ett tredje ställe.

Är det någon av er som sparar i något av Avanzas sparkonton?

KOMMENTARER:

  • RobbarN säger:
    2017-06-07 | 17:14:47

    Aa funderar faktiskt på att sätta över mina där... 0.7% är bättre än inget liksom. Inte direkt så Swedbank erbjuder en på den nivån :)

    Svar: Precis!
    motenmiljon.blogg.se

Kommentera inlägget här: