motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för Juni 2017 - Budget

Kategori: Allmänt

Här kommer en statusuppdatering för juni.

Monthly Bills
Här har gemensamt konto gått upp lite, blev 7000 kr istället för de tänka 5000 kr. Det kommer nog i framtiden landa på ca 6000 kr i månaden här och inte 5000 som jag hade hoppats.

Återkommande utgifter:
Blev lite klädköp inför sommaren här, lite shorts och badbyxor samt nån tröja. Tyckte jag fick mycket för pengarna så är nöjd :)

Blev också en liten betalning på en räkning inför semestern.

Everyday expenses
Mat för 202 kr, vilket ju bara är för att nästan allt går på det gemensama kortet. 
Läsk på lite lägre nivå än senaste månaderna vilket är bra.

Blev mycket uteätande i juni vilket gjorde att jagdrog iväg rejält över budget med 895 kr
Även festandet drog över sin 900 krs budget vilket är väldigt ovanligt, beror främst på att det blev en del AW:s och att det kostar mer ute nu när man inte är student och går på studentställen samt att midsommar kostade lite.

Lite stö på övrigt som vanligt, lite bankkostnader, någon app, en webkurs och lite jag bara missat.

Sparmål

Har som vanligt pytsat in 10 000 kr på Avanza och betalt 573 på mitt studielån, dock inte lyckats spara något till min elcykel
Kommentera inlägget här: