motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för November 2017 - Budget

Kategori: Allmänt

 
Monthly Bills
Samma som vanligt.

Återkommande Utgifter
Här är det ett par saker som sticker ut. Har börjat köpa julklappar och har köpt lite grejer till sambon vilket landade på ca 1000 kr, samt en liten farsdagspresent.

Har inte åkt så mycket buss, under 200 kr denna månaden.

Jag har köpt desto mer kläder däremot. 5 st byxor blev det för 2500 kr vilket jag ändå tycker är helt okej. Har köpt grejerna online, så vi får väl se om jag behåller allt eller om det blir något som får bytas/ångras.

Även gjort lite onlineköp, delvis böcker men också ett sånt uppladningsbatteri man kan ha med sig och ladda upp mobilen med.

Var på semester weekend med ett gäng killpolare och där ligger jag ute med knappt 3000 kr, ska dock få in ca 900 kr, så den verkliga kostnaden för denna månadens semester är 2100 kr

Everyday Expenses
Det enda som sticker ut lite här är festande, dels en blöt utekväll på 800kr och sen någon AW på det.
Läsken är troligen förlite och jag har antaglien missat någon burk.
Övrig underhållning är bio samt massage.
Övrigt är bankkostnader, en liten donation till movember samt 20 kr från min plånbok som jag inte vet vad jag spenderat på!
 
Sparmål
Här blev det precis som planerat med insättningar till Avanza på 10 000 kr och 573 kr till mitt studielån

Hur gick november för er?
Brukar ni köpa kläder på nätet?

Kommentera inlägget här: