motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för April 2016 - Budget

Kategori: Allmänt, Ekonomiskt oberoende

Fortsätter på trenden att vara dålig på att föra in grejer i min budget.. Men här kommer iaf hur det gick i April (Med lite fuskande för saker jag missat)
 
 
 
Monthly Bills:
Hade fast mobilräkning halva månaden och mitt gamla abb andra halvan, därför det inte blev 199 kr denna månaden heller.
 
Återkommande utgifter:
Har köpt endel presenter till både flickvännen och mamma i april så det kostade ju lite. Även åkt endel buss, bl.a till malmö endel vilket desvärre kostar..
 
Everyday Expenses:
Det är här jag har missat lite, mat kan mycket väl ligga på säkert 100-200 kr mer eller mindre, även läsk har jag antagligen missat.
 
Ätit ute mer än jag borde, men hänger med de jag exjobbar med när de käkar ute ibland, något annat hade varit väldigt tråkigt, så det får vara så helt enkelt.
 
Festandet blev väldigt dyrt i april, det beror dels på Valborg, dels på att jag köpt hem alkohol för 500 typ och sen en alldeles för blöt utekväll en gång tidigt i april.. Men skoj var det!
 
Har också gått på spex med min tjej vilket var skoj, vi såg Ghengis Khan. Det kan jag rekommendera!

Övrigt är bl.a två blocket annonser för att sälja min gamla mobil (något som jag inte lyckats med än) och bara rest som jag inte vet vart jag har missat.
 
Sparmål:
Här är det lite högre än de standard 2500 kr, det är för att jag var tvungen att betala avkastningskatt på 202 kr.
 
 
Sammanlagt kan man nog säga att april var både en dyr månad och en månad där jag var dålig på att föra min budget, blir smisk på fingrarna det här.. att det ska vara så svårt att ta några sekunder och föra in sina inköp i mobilen...
 
Kommentera inlägget här: