motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för Juni 2016 - Budget

Kategori: Allmänt, Ekonomiskt oberoende, Sparande

Budgetgenomgång för Juni


Monthly Bills:
Åter igen ingen hyra för juli vilket är skönt för ekonomin

Återkommande utgifter:

Det största här är bussresor för 682 kr, det beror framförallt på att jag köpt sommarkortet så jag får åka hur jag vill i skåne mellan 15 juni och 15 augusti för 650 kr

Annars har jag köpt nya skor för 300 kr (2 par converse från kina), lite frimärken och annat under hushållsutgifter och brädspel för 396 kr

Everyday Expenses:
Gått över på läsk som vanligt.. måste ändra min tänkta budget eller se om mitt läskdrickande ordentligt..

Uteätandet är också långt över, har blivit mycket uteätande med de andra som exjobbar vilket har lett till att det blivit dyrt. Är ju mycket trevligare att äta med kompisar, så att stanna kvar och äta något medhavt på kontoret är inget alternativ.

Festande kostade väldigt mycket, det beror främst på att jag gjorde en rejäl uppgraddering av spritskåpet under juni månad, och det kan det har varit värt!

Övrigt är också väldigt stor, det beror främst på att jag vaccinerat mig och varit och kollat på ett födelsemärke, något som totalt kostade 520 kr, övriga 250 kr är från saker som bankkostnad, spegat till teknologmössan, en blocket annons och bara sånt jag missat.

Sparmål:
Inget särskilt spännande här, lyckats pytsa in 2500 kr som vanligt, också byggt på min buffert lite.
Kommentera inlägget här: