motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för December - Budget

Kategori: Allmänt, Sparande

Budgetgenomgång för december

Monthly Bills:
Min hyra har höjts med ca 50 kr, annars har det inte hänt något här.

Återkommande utgifter:
Det stora här är julklappar för 1337 kr, dock så ska jag köpa massage till min flickvän också, så det kommer bli lite mer :)

Annars har jag köpte 2 nya bälten vilket är klädköpen för 350 kr, har också köpt ett stort antal glödlampor online då min ica butik här inte har några lampor med vettig ljusstyrka för sockeln som min taklampa här.

Sen är onlineköp på nästan 1200 kr, där är nästan allt olika spännande böcker :)

Man kan också se att jag har lagt till en ny utgiftspost "Egna projekt" det är kostnader för lite egna småprojekt jag håller på med (t.ex domäner, google ads, andra kostnader som kan komma upp etc) Dock har jag inte budgeterat något för den posten förrens nu januari

Everyday Expenses:
Mat blev väldigt billigt då jag spenderat enhel del tid hemma kring Jul och även extra mycket tid hos flickvännen.
Något mycket roligt är att läsk för engångskull hållit sig under 200 kr! är nog mest för att jag som sagt var hemma vid Jul. Även uteätande blev billigt i december, delvis för att jag inte jobbade så mycket och det är mest då jag har ätit ute.

Övrig underhållning är bland annat Star Wars på bio, och den vanliga Övrigt är bl.a spex kostnader, en DN prenumeration som jag på något sätt blev pålurad... och lite annat jag måste missat att bokföra.

Sparmål:
Lyckades sätta in 7350 kr i december vilket är toppenbra! är ju dels de 2500 kr som jag alltid sätter in, sen är det pengar från mina extrajobb och lite julklappspengar som smitit in!

Överlag är jag mycket nöjd med december!
Hur gick det för er? Lyckades ni hålla julklappsbudgeten?

Kommentera inlägget här: