motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för Januari 2016 - Budget

Kategori: Allmänt, Sparande

Dags för årets första budgetgenomgång!
 

Monthly Bills:
Inget noteworthy som har hänt här.
 
Återkommande utgifter:
I januari har jag åkt mycket buss, för ca 600 kr har jag åkt buss, detta pga en tur till köpenhamn bl.a som kostade 200 kr Jag har även köpt lite kläder, vilket jag inte hade budgeterat för så fick flytta från lite andra ställen i budgeten.

Onlineköpen är lite större än vad de borde vara, troligen böcker jag har köpt kommer faktiskt inte ihåg.

Sen jobbar jag med ett eget projekt som har kostat 500 kr, fast egentligen har det också tjänat lite pengar så det blir lite missvisande här. Men då pengar faktiskt gått ur mitt privata konto och inga pengar kommit in till mitt privata konto redovisar jag det såhär.
 
Everyday Expenses:
Maten hamnade på en mer normalkostnad denna månaden på ca 900 kr. Har börjat dricka alldeles för mycket energidryck på sistone då jag har hittat en sockerfri jag tycker om till tillräckligt lågt pris..

Uteätandet hamnade på knappt 500 kr vilket är okej då jag jobbat i januari (troligen sista månaden med extrajobb!)

Den övriga underhållningen bestod av ett biobesök :)

Sparmål:
Satte in 6309 kr i januari vilket jag är nöjd med! Är ju dels de 2500 kr som jag alltid sätter in, sen är det pengar från mina extrajobb.

Däremot så är det lite sämre att jag inte hade klarat av att sätta in mina 2500 kr om jag inte hade haft något extrajobb, hade i januari budgeterade utgifter på ca 8400, dvs jag hade bara kunnat sätta in ca 1600 kr om jag inte haft extrajobben. 

Jag hoppas utgifterna faller bättre ut i februari

Överlag är jag mycket nöjd med december! 
Hur gick det för er? Lyckades ni hålla julklappsbudgeten?

 
 
Kommentera inlägget här: