motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för Mars 2016 - Budget

Kategori: Allmänt, Sparande

Här kommer budgetgenomgången för Mars, har återigen varit lite dålig på att föra in grejer i budgeten så var tvungen att gissa på ca 800 kr
 

Monthly Bills:
Sista månaden utan fastpris på mobilräkningen tror jag!

Återkommande utgifter:
Har köpt present till både min pappa och min bror i mars vilket landade på 444 kr totalt.
 
Jag har även bussresor för 1356 kr! Detta är dock lite missvisande då 864 kr är för en tågresa till en intervju i Stockholm som jag kommer bli ersatt för. Har dock inte fått tillbaka de pengarna än så tänker att det är bättre att köra efter någon form av kontantprincip än att låtsas som att jag har de pengarna just nu
Har även 628 kr i hushållsutgifter där 600 kr är att jag var tvungen att byta växeln på min cykel..
 
Sen har mitt egna projekt kostat 736 kr i reklamkostnader. Detta är också lite missvisande då jag även fått in pengar från projektet vilket skulle täcka upp den här kostnaden. Men väljer att inte redovisa de då jag inte orkar räkna ut exakt hur mycket det är efter moms etc.
 
Har också tömt Skolböcker kategorin på de 1147 kr som låg i den då jag nu verkligen inte borde behöva köpa fler skolböcker!
 
Sen har vi det stora, det som verkligen bräcker budgeten och som inte är så bra av den anledningen, jag har köpt mobil och mobilskal för totalt 4664 kr
 
Everyday Expenses:

Matkostnaden hamnade på ca 900 kr vilket känns rätt normalt, gick över på läskostnaden med ca 20 kr och landade på 219 kr
 
Blev ca 300 kr för mycket uteätande i mars också, vilket inte är superbra.
Käkat ute endel med flickvännen och sen endel fyllekäk, brädspelskvällar med kebabtallrikar och lite annat. Vill inte äta ute själv (vilket jag i praktiken inte gör) Men vill inte heller säga nej till sociala grejer på kvällar/luncher där det käkas ute så då blir det lite dyrare.
 
Övrigt blev också tung på över 500 kr här var det dock mycket föreningar som kostade över 300 kr och sen lite annat krams.

Sparmål
Lyckades spara 2500 kr precis som vanligt i mars inga konstigheter alls.

Den sista, och den tråkigaste grejen, var att jag var tvungen att ta 2000 kr ur min buffert för att kunna betala min mobil (Observera att detta inte är min Emergency Fund vilken är på 10 000 kr, utan bara lite buffert som jag vill ha så att vissa månader ska kunna vara lite dyrare än andra)
Kommentera inlägget här: