motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Ny mobil och nytt abonnemang

Kategori: Allmänt

Har tidigare haft en Samsung Galaxy S3 som på sista tiden har haft både glapp i usbkontakten samt något konstigt fel så att det varit nästan omöjligt att höra vad folk säger vid vanliga telefonsamtal.
 
Har därför införskaffat en ny mobil, en Samsung Galaxy S6. Den kändes som en lagom stor uppgradering och lite mer prisvärd än One Plus 1 mobilerna men samtidigt inte lika dyr som en helt ny Samsung Galaxy S7
 
4515 kr fick jag ge för den vilket egentligen inte har varit inräknat i min budget så det svider ju rejält.
Dock har jag köpt den på min enskilda firma så slipper ju momsen så det riktiga priset blir 3612 kr, men de pengarna får jag ju inte tillbaka på länge.
 
Är ju också en bonus med det att jag slipper skatta på vinsten som jag skulle behöva ta ut för att köpa mobilen om jag skulle köpa den privat, dvs då hade den blivit ännu dyrare. (Men det är ju bara ifall jag faktiskt får någon vinst på företaget)
 
Har även bytt abonnemang till ett fastpris abbonemang med obegränsade samtal och sms + 6 gig surf för 199 kr (eller 160 kr eller vad det blir utan momsen)
 
Detta kan jämföras med att mitt idag kostar 100 kr + ca 30 kr i ringkostnader varje månad med 0,5 gig surf. Dvs jag betalar egentligen 30 kr mer i månaden för 5,5 gig surf och tryggheten i att det är fastpris. Känns helt okej tycker jag.
 
Vad för mobiler och abonnemang kör ni?
Kommentera inlägget här: