motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för September - Tillgångar och skulder

Kategori: Allmänt, Investerande, Sparande

Tillgångar:
+ Fonder - 275 936 kr
+ Emergency Fund 10 000 kr
+ Vanligt konto - 33 365 kr spritt på två konton


Skulder:
- CSN - 189 634 kr

Totalt:
+ ca 129 668

 Föränding sen föregående månad:
- ca 7 826 kr

Denna månad har mina fonder minskat med 5,79 % eller ca 16 500 kr.

Har också fått 2 CSN utbetalningar vilket ökat min skuld ganska markant.

Att fallet bara blev knappt 8000 kr ändå beror på att jag i september fick min sista sommarjobbslön vilket hjälper att minska förlusten.

Hur har September gått för er? Tror ni börsen vänder snart? Vill ni att börsen ska vända?

KOMMENTARER:

  • Västkustinvesteraren säger:
    2015-10-08 | 18:21:22
    Bloggadress: http://www.xn--vstkustinvesteraren-gwb.se

    Hej!
    Jag hittade din blogg via google och undrar om du skulle vara intresserad av ett länkbyte med mig?
    Jag driver bloggen www.västkustinvesteraren.se. Detta skulle hjälpa oss båda att placera oss högra upp i google sökmotor och driva besökare fram och tillbaka mellan våra bloggar!

    Ser fram emot ett lyckat och smidigt samarbete! :-)

    Med vänliga hälsningar
    Västkustinvesteraren

    Svar: Hur fungerar ett länkutbyte?
    motenmiljon.blogg.se

  • Västkustinvesteraren säger:
    2015-10-09 | 15:25:23
    Bloggadress: http://www.xn--vstkustinvesteraren-gwb.se

    Hej igen!
    Du länkar till mig på högesidan där du har länk till andra bloggar så lägger jag till dig på min sida så du har länk till din blogg där också!
    Svara gärna här när du har genomfört det så löser jag det också. :-)

    Mvh Anton

    Svar: Så, fixat .)
    motenmiljon.blogg.se

  • http://miljonjakten.blogspot.se säger:
    2015-10-18 | 21:09:20

    Hej!
    Jag hoppas och tror att börsen kommer fortsätta ner ett tag till.
    Har ungefär 45% av tillgångar oinvesterat som jag gärna hade puttat in på börsen :)

    Svar: oj oj, själv vet jag inte vad jag vill. Har ungefär allt mitt kapital inne på börsen nu. Samtidigt borde jag vara färdigutbildad inom ett år och börja tjäna riktiga pengar som man skulle kunna peta in!
    motenmiljon.blogg.se

Kommentera inlägget här: