motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för September 2020

Kategori: Allmänt

Här kommer statusuppdateringen för september

Tillgångar:
+ Fonder (Minus belåning) - 1838 704 kr
+ Emergency Fund - 80 000 kr
+ Lägenhetspar - 18 918 kr (av 310 000 kr)
+ Vanliga konton - 55 372 kr
 
Skulder:
- CSN - 134 202 kr

Totalt:
+ ca 1858 792 kr

Förändring sen föregående månad: + ca  76 204 kr (ca 4%)

ca 19 000 kr i nysparande och sen en rejäl ökning på börsen.
Första gången sen jag vet inte när då jag inte sparat på börsen då jag som jag tidigare nämnt flyttat över sparandet till kontantinsats för lägenhet

Konsumtionskostnad: 
13 400 kr. (Snitt i år: 13 200 kr/månad)

Lite dyrare än genomsnittsmånaden, trodde dock det skulle vara mycket värre då festandet blev väldigt dyrt, men det vägdes upp av att lie annat var billigare.

Hur gick september för er?

KOMMENTARER:

  • Daniel säger:
    2020-10-08 | 19:54:22

    Det skulle vara intressant och även se % förändring av värdet.

    Svar: Bra idé! Ska försöka komma ihåg det till nästa månad! För september så var det ca 4%
    motenmiljon.blogg.se

  • Kim säger:
    2020-10-29 | 22:28:41

    Vilken bransch jobbar du inom? Du verkar ha en riktigt bra löneökning gemom åren. Min bransch har nästan alltid 2.1% per år vilket är helt värdelöst

    Svar: Hej!
    Jag jobbar som utvecklare, och eftersom det är lite brist så får man nog jobba lite med lönerna.
    motenmiljon.blogg.se

Kommentera inlägget här: