motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för juli

Kategori: Allmänt

Dags att publicera statusuppdatering för Juli

 Tillgångar:
+ Fonder (Minus belåning) - 1634 031 kr
+ Emergency Fund - 80 188 kr
+ Vanligt konto - 57 421 kr spritt på två konton
 
Skulder:
- CSN - 135 377 kr

Totalt:
+ ca 1636 263 kr

Förändring sen föregående månad: + ca 69 276

Fortsatt uppgång på börsen, sen har jag också sparat lite extra då jag fick min löneökning retroaktivt sen mars i junilönen, så totalt sätt ligger sparandet på ca 24 000 kr i juli, och resterande 45 000 är värdeökning

Konsumtionskostnad: 
13 100 kr. (Snitt i år: 13 100 kr/månad)

Andra månaden i rad som ligger exakt på mitt konsumtionssnitt! 

Nu är det dags för andra halvan av semestern! Vi hörs i augusti! :)
Kommentera inlägget här: