motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Ökar belåningen till 20%

Kategori: Allmänt

Beskrev ju innan att jag minskade belåningsgraden från 20% till 15%.

Avanza har ju i dagarna dock uppdaterat sitt superlån vilket gör att jag också uppdaterar mina regler.

Tanken är att jag vill klara av en 60%ig nedgång utan att falla ur superlånet.
 
Med 20% lån gör jag just det, då kan fonden falla med 60% och min 20%iga belåning blir då 50% vilket är precis där den nya gränsen för superlånet går (35% var gränsen tidigare)
 
Sen är det ju ytterliggare en bonus att ränteläget där jag förväntar mig ligga mycket av tiden (upp till 25% belåning) så sjunker räntan ner till 0.99%

Använder ni superlånet eller belåning till era fonder/aktier?
Kommentera inlägget här: