motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för April 2018

Kategori: Allmänt


Monthly Bills
Även denna månaden gick det åt lite mer än 6000 kr till det gemensamma kontot, det var någon grej till sängen för 210 kr och sen 263 kr vilket jag inte vet vad det är.

Sen telefonräkning och fack, inga konstigheter där.

Återkommande Utgifter
Här var det lite presenter 148 kr, bussresor för 427 kr och kläder för 987 kr. Sen betalade jag ett scoutläger för 623 kr och gjorde något onlineköp för 88 kr.

Bussresorna blir jämt dyrare än jag tänker, tror budgeten där får ändras till iallafall 400 kr.
Kläderna består av 2 st jeans och 1 par strumpor, så priset då känns helt okej.

Everyday Expenses
Här var både mat och läsk billigare än vanligt, de är de utgifter som jag oftast missar att bokföra då de ofta är små, så de kan vara lite annorlunda egentligen.

Uteätandet var väldigt dyrt under April 1117 kr, bestod dels i lite fyllekäk, dels ett par söndagsluncher i solen och sen lite AW mat och något vanligt restaurangbesök.

Annars var festandet ganska billigt, bara 500 kr för hela månaden. Det märks att jag inte är student och är ute och festar hela tiden längre.

Övrig underhållning på 295 kr bestod av både spex, massage och poker. Bra priser att kunna göra alla de grejerna för under 300 kr!

Övrigt är ca 70kr i bankkostnader och sen 300 kr som är okategoriserat (saker jag har missat att bokföra och jag inte orkar leta reda på i min bank)

Sparmål
Här gick 10 500 kr till Avanza och 582 till min studieskuld. Första månaden med mitt lite lite högre sparande på 10500 kr. Sedan så sparade jag också ca 20 000 kr (före skatt) som jag fick i utdelning från mitt AB.

Totala utgifter på 23 200 kr får väl anses vara helt okej :)

Kommentera inlägget här: