motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för Juni 2018

Kategori: Allmänt


Monthly Bills
Här blev det 1238 kr dyrare än standard pga att vi köpte lite köksgrejer som en ny kastrull och så.

Återkommande Utgifter
Här har jag köpt lite studentpresenter och sen har jag åkt lite buss, även klippt håret i sommarvärmen!

Everyday Expenses
Mat och läsk ligger ungefär där det brukar, möjligen att lite från mat kanske skulle ligga på läsk, ser uttag från ICA men vet inte om de varit rena matinköp eller om det varit lite mat+läsk
(Det borde finnas digitala kvitton så man kan se vad man handlat i sin bank!)

Blev en heldel uteätande i juni, många sköna uteserveringar att besöka och lite käk ute med teamet på jobbet också.

Festandet låg också på en hög nivå, bland annat är drygt 300kr här två stycken taxiresor då stadsbussarna hade slutat gå när jag kom hem..

Övrig underhållning är en massage och ett biobesök.

Vanliga övrigt är ca 60 kr bankutgifter och de övriga knappa 600 kronorna är diffen mellan vad det står på mitt konto och vad jag har skrivit in i YNAB.

Sparmål

Här var det standard 582 kr i betalning på mina studielån och sen 12 101 kr i sparande på Avanza, de där extra 101 kr kommer jag inte ihåg varför jag la in.

Överlag så var juni en ganska medelklassig månad, inte superbillig och inte superdyr.
Kommentera inlägget här: