motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för Juni 2018 - Tillgångar och skulder

Kategori: Allmänt

Här kommer då Junis reslutat.
 
Tillgångar:
+ Fonder (Minus belåning) -  699 837 kr
+ Emergency Fund - 60 301 kr
+ Vanligt konto - 44 525 kr spritt på två konton
 
Skulder:
- CSN - 149 484 kr

Totalt:
+ ca 655 179 kr

Föränding sen föregående månad: + ca 2865 kr

Ett litet nedslående resultat, speciellt eftersom jag sparar 12000 kr + 300 kr från mina föräldrar + ca 600 i avbetalning på mina lån dvs knappt 13000 kr varje månad.

Men det är börsen som har gått lite neråt, har 2800 kr mer i mina fonder än förra månaden, och då gjorde jag en extra insättning på 3500 igår, för totala insättningar för juni (och första dagarna av juli) på 15800 kr.

Dvs mina fonder har egentligen minskat i värde med ca 13000 kr i juni.

Men men! Så är det ibland, och kan vara i många månader i rad innan det vänder!

Och på det stora hela har ändå min "networth" ökat med 2865 kr sen i maj :)

Hur gick juni för er? Föll ni med börsen eller hade ni gjort några klipp som gjorde att ni gick plus?
Kommentera inlägget här: