motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för December 2017 - Tillgångar och skulder

Kategori: Allmänt

Här kommer december resultat
 
Tillgångar:
+ Fonder (Minus belåning) -  578 682 kr
+ Emergency Fund - 60 140 kr
+ Vanligt konto - 27 905 kr spritt på två konton
 
Skulder:
- CSN - 152 721

Totalt:
+ ca 514 006 kr

Föränding sen föregående månad: - ca 7386 kr

Tråkigt med en negativ månad!

Beror på lite olika faktorer, mina fonder har gått ner ett par tusenlappar, jag har spenderat mycket pengar på både presenter och onlineköp och dyr underhållning och uteätande.

Men framförallt beror det på att jag har köpt en elcykel för knappt 9000 kr.

Men det är det värt! Så skönt att cykla snabbare till jobbet, verklig uppgradering i livskvaliten!

Hur har december gått för er?

 

Kommentera inlägget här: