motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för Februari 2018

Kategori: Allmänt


Monthly Bills
Här är det 475 kr mer än vanligt till det gemensamma kontot, det beror på att vi har köpt ett nytt soffbord. Den uppmärksamma läsaren kanske kommer ihåg att vi köpte en soffa i januari.

Återkommande Utgifter
Lite presenter på 167 kr, dels en kollega på jobbet som fått barn och sen en kompis också.

Åkt mycket buss! 434 kr! Dels har det varit väldigt halt några dagar så jag har åkt buss istället för cyklar till jobbet men sen har jag också varit i både Malmö och Helsingborg.

Har även köpt ett datorspel för 164 kr (Gud vad spel är billiga nu jämfört med 10 år sedan)

Everyday Expenses
Mat för 125 kr beror på att nästan all mat köps på det gemensamma kontot och redovisas därför inte. 

Läsk på 156 kr skulle vara väldigt bra, tror det är någon burk som har missats dock.

Uteätande på 740 kr inkluderar endel luncher med jobbet, vet inte vart jag ska räkna dem. Har testat med både här, under "Mat" och som en egen kategori.

Festande landade på 458 kr vilket är relativt billigt. Har blivit någon AW i februari men inte så mycket mer.

Övrigt på 828 kr känns väldigt mycket, men det är massor av saker:
Bankostnader 39 kr, D-vitaminer 100 kr, blocke tannons 40 kr, läkarbesök 200 kr, föreningsmedlemskap 430 kr.

Sparmål
Helt som vanligt 10 000 kr till Avanza och 582 till min studieskuld.


På det hela en ganska vanlig månad sätt till kostnader får jag säga.

Kommentera inlägget här: