motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för Mars 2018

Kategori: Allmänt


Monthly Bills
Här gick det lite över 6000 kr till gemensamma kontot, nämligen 6639 kr, de extra 639 kronorna gick till en lampa till balkongen, en stavmixer och en elvisp till vårt kök :)
Sen var det telefonräkning och fackavgift precis som vanligt

Återkommande Utgifter
Här hade vi presenter på 571 kr, det var presenter till både min pappa och bror samt en liten present till en kollega på jobbet som slutade.

Bussresor på 481 kr är inte jättekul, blev lite extra buss på grund av all snön, så hoppas att den kostnaden blir lägre nu i april.

Everyday Expenses
Mat för lite drygt 500 kr är ju helt okej, det mesta köps ju på det gemensamma kontot och räknas därför med de 6000 kronorna. Läsk på knappt 200 kr är också okej.
 
Blev en hel del uteätande i mars så det blev lite dyrare 805 kr, däremmot blev det nästan inget festande så det blev väldigt billigt 242 kr.

Övrig underhållning på 100 kr är ett spex och övrigt på 819 kr är 65 kr i bankostnader, 150 kr i föreningsavgift till en förening och sen ca 600 som jag inte kategoriserat, troligen läsk/mat/uteätande.

Sparmål
Helt som vanligt 10 000 kr till Avanza och 582 till min studieskuld.

En ganska billig månad utgiftsmässigt med under 22k i utgifter.
Kommentera inlägget här: