motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Ökat sparandet med 500 kr

Kategori: Allmänt

Nu när min lön har ökats (3.5%, 1190 kr) så tänkte jag att det var dags att öka sparandet också, så satte upp det till 10500 kr.

Ingen jättestor ökning direkt, men på sikt blir det förhoppningsvis lite pengar!

Har ni ökat ert sparande med ny lön om ni har fått löneökning? Eller tänker ni göra det om ni får det?

KOMMENTARER:

  • Framtida Rikedom säger:
    2018-04-24 | 22:46:56
    Bloggadress: http://framtidarikedom.blogspot.com

    Eventuell löneökning läggs in som extraspar. Försöker att inte ändra utgifter när intäkterna ökar.

    Svar: oj, all löneökning? Jag försöker se till att 50% av nettolöneökningen iaf blir sparande.
    motenmiljon.blogg.se

Kommentera inlägget här: