motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för April 2017 - Tillgångar och skulder

Kategori: Allmänt

Såhär ser det ut nu, kvällen 1 maj.
 
Tillgångar:
+ Fonder - 523 001 kr
+ Emergency Fund 60 000 kr
+ Vanligt konto - 25 391 kr spritt på två konton
 
Skulder:
- CSN - 156 954 kr
(Eller det är en gissning, min betalning på 573 kr har inte kommit in, så skuldkontot är 573 kr högre)
- Avanza superlånet - 26 035


Totalt:
+ ca 425 402 kr

Föränding sen föregående månad: ca 25 00 kr

Bra månad!

Värdeökningen beror ju nu dels på att jag faktiskt tjänar pengar och inte konsumerar allt varje månad, sparar 10 000 kr + betalar knappt 600 kr på mitt studielån varje månad. Resterande 15 000 kr är för att börsen har gått bra. Men det kan ju svänga fort så vi får se hur länge det går uppåt såhär bra :)

Mina fonder är de som ökat absolut mest i april, nästan 50 000 kr. Det är ju dock tillhälften pga att jag numera belånat mig med Avanza Superlånet.

Hur har april gått för er?

Kommentera inlägget här: