motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för April 2017 - Budget

Kategori: Allmänt

Här kommer en statusuppdatering kring budgeten.

 
Monthly Bills:

Här blev det 2600 kr mer än standard vilket är pga att jag och min sambo fortfarande har endel att fixa med vår lägenhet, så nu blev det inrett på balkongen med trall, bord, stolar och lite anant smått som saknades.

Telefonräkningen en 101 kr dyrare än vanligt också då jag råkade använda den när jag var utomlands.
 
 
Återkommande utgifter

Här är det en sak som verkligen sticker ut, presenter köptes för 2320 kr, och då är inte allt köpt än. Här är det dels min mamma som fyllde år, men det är det lilla. Det stora är att min sambo fyllde 30 och då kostade det lite :) annars har jag bl.a köpt miljonär innan 30s bok: https://www.adlibris.com/se/bok/miljonar-innan-30-och-pensionar-innan-40-9789197982870


Everyday Expenses:

Inget särskilt spännande här, mat ligger fortfarande väldigt lågt då det täcks av lunchen på jobbet eller köp med det gemmensama kontot. Åt ute endel, nästan 600 kr.

Övrigt på 595 kr består dels av kapitalskatt på 249 kr, sen lite kostnad för bankonton (39 kr) och sen lite hygienartiklar.

Har tyvärr inte lyckats spara något till min elcykel då jag fortfarande betalar aprils kostnader med aprils inkomster
Kommentera inlägget här: