motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för mitten av Mars 2017 - Tillgångar och skulder

Kategori: Allmänt, Ekonomiskt oberoende

Eftersom bloggen har varit lite vilande så tänkte jag att vi får kanske börja med en statusuppdatering, såhär ser det ut nu den 17:e mars
 
Tillgångar:
+ Fonder - 458 180 kr
+ Emergency Fund 60 000 kr
+ Vanligt konto - 4945 kr spritt på två konton
 
Skulder:
- CSN - 158 034 kr


Totalt:
+ ca 365 091 kr

 

Föränding sen föregående månad:

Inte applicerbart, men förändring sen senaste gången jag gjorde en sån här uppdatering i oktober är + ca 175 000 kr

Det man kan se har förändrats är att fonderna har gått upp ca 84 000 kr (en hel del insättningar)

Jag har lyckats fylla på min Emergency Fund så att jag är nöjd.

Att mina vanliga konton är nästan helt tömda (lite läskigt) beror dels på enhel del lägenhetsköp då jag har flyttat men också att jag har lagt pengar på hög då jag satt in för lite på mitt Avanza konto och nu nyligen gjorde en lite väl stor insättning. Sist men inte minst har jag varit på tjänsteresa och köpt gymkort och företaget jag jobbar på är nu skyldiga mig ca 10 000 kr.

CSN skulden har minskat med nästan 100 000 kr, vilket ju är den enskilt största förändringen, detta tack vare att mina föräldrar gav mig 100 000 kr avbetalning på den i examenspresent. (sen ökade den lite igen då CSN tyckte jag studerat för lite en termin och höjde min skuld..)


Kommentera inlägget här: