motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för Juni 2017 - Tillgångar och skulder

Kategori: Allmänt

Såhär ser det ut nu, natten den 5:e juli
 
Tillgångar:
+ Fonder (Minus belåning) - 513 283 kr
+ Emergency Fund 60 036 kr
+ Vanligt konto - 25 206 kr spritt på två konton
 
Skulder:
- CSN - 155 901 kr


Totalt:
+ ca 442 624 kr

Föränding sen föregående månad:  - ca 1798 kr

Första månaden jag gick bakåt på ett tag, alltid tråkigt, men börsen har ju tagit sig en liten minidipp och jag följer ju index, så inget konstigt. Får vi se om det här är början på en nedång eller om det vänder upp igen i juli.

En nedgång är ju alltid tråkigt, samtidigt är jag i precis början av min karriär och skulle ju då kunna köpa lite billigare vilket inte hade varit helt fel. Oavsett så påverkar det inte min strategi. Jag kommer sitta stilla i båten och fortsätta köpa indexfonder enligt den fördelningen jag har sätt

Hur har juni gått för er?

Kommentera inlägget här: