motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för Juli 2017 - Budget

Kategori: Allmänt

Här kommer min statusuppdatering för juli.

Monthly Bills
Gemensamt konto blev lite högre än vanligt då vi gjorde lite lägenhetsinköp på ikea. Standard är dock numera 6000 och inte 5000 kr.

Återkommande Utgifter
Här är ett tandbesök på 505 kr (har inte tandförsäkringen då jag hamnade i en grupp som fick betala mer för den (högre risk pga att jag har haft tandställning)

Annars var jag på semester en vecka i italien med lite kompisar vilket landade på 2900 kr (tror jag betalde flygresan i juni)

Everyday Expenses
Väldigt billig läsk denna månaden, tror jag drack lite mindre, något hamnade på det gemensama kontot och så hade jag massa pant.

Uteätande var ganska standard på ca 600kr. Övrig underhållning blev relativt dyrt på drygt 500 kr, var dels två biobesök och lite shuffleboard. Övrigt var lite massage, bankkostnader och 88kr jag inte vet vad de har använts till.

Sparmål
Inget konstigt här, dock inget sparande till elcykeln. Funderar på att ta mina snabbostad pengar till den istället för att spara :)

 
 
Kommentera inlägget här: