motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Lön - 31 000 kr - Dubblat sparande

Kategori: Allmänt, Ekonomiskt oberoende, Sparande, Tjäna pengar

En av anledningarna till att det inte har blivit något inlägg på sistone är för att jag börajt jobba.
 
Är äntligen klar med mina studier och har börjat jobba som ingenjör nu, har fått ingångslönen 31 000 kr vilket jag är nöjd med :)
 
Vet kompisar som fått både mer och mindre så det känns bra, och tycker om min arbetsplats och mina kollegor också.
 
 
Så nu blir det att uppdatera spartakten lite, 31 000 brutto ska ge 23 573 kr netto. 
 
20% av 23 573 är avrundat 5000 kr, Tänker alltså dubblat minst dubbla mitt nuvarande sparande till 5000 kr i månaden

KOMMENTARER:

  • Robbin säger:
    2016-09-10 | 22:04:16

    Grattis till examen och till ditt jobb! lycka till med målet ! :D

    Svar: Tack! :)
    motenmiljon.blogg.se

Kommentera inlägget här: