motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Budgetförändringar

Kategori: Allmänt, Sparande

Hej,
 
Nu när jag har börjat jobba har jag gått igenom min budget lite och gjort några förändringar.
Det som egentligen har ändrats är det här:
 
Bussresor - Nu 300 kr, då det är vad jag i genomsnitt faktiskt spenderat per månad.
 
Frisör - Nu 100 kr per månad (klipper mig typ en gång i kvartalet för ca 300) åter igen för att spegla verkligheten
 
Fack och A-kassa - Ny kategori på 160 kr per månad för att täcka upp dessa nya kostnader
 
Jobblunch - Ny kategori, då jag i praktiken aldrig har med mig matlåda till jobbet så behövs det speglas i budgeten, lunchen för mig kostar ca 60 kr där jag jobbar, så jag har räknat på 1400 kr per månad här.
 
Uteätande - 300 kr, här tänker jag alltså uteätande som inte är jobblunch. Förhoppningsvis blir det bara en gång i veckan och då räcker 300 kr, men vi får se över det här.

Mobelsparande - Här sparar jag 2500 kr varje månad till möbler i den lägenhet som jag ska flytta in i med min flickvän :)
 
Första miljonen - Mitt vanliga sparande för mitt mål att nå miljonen, har nu ökat sparandet från minst 2500 kr till minst 5000 kr. tanken är att känna lite hur det känns och förhoppningsvis spara lite mer.
 
 
Följer ni någon budget? Eller håller koll på vart era pengar tar vägen? Följer ni då upp det ibland eller hur gör ni?
Kommentera inlägget här: