motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för Februari 2016 - Tillgångar och skulder

Kategori: Allmänt, Ekonomiskt oberoende

Nu kommer detta ju ett par dagar sent, så jag har ju redan använt ett par hundralappar i februari, bland annat lagat cykeln för 600 kr. Samtidigt har ju börsen gått upp lite så det kanske kvittar. Oavsett, detta är inte exakt hur det stod till 1 mars 00.01.
 

Tillgångar:
+ Fonder - 323 358 kr
+ Emergency Fund 10 000 kr
+ Vanligt konto - 18 590 kr spritt på två konton
+ Projektkonto - 2181 kr 
(Jag och två kompisar håller på och bygger en tjänst, detta är pengar vi har fått in där, de är inte alla mina, men jag har finaniserat våra utgifter och projektkontot täcker inte upp de än, så i praktiken är de mina)


Skulder:
- CSN - 229 423 kr

Totalt:
+ ca 124 706 kr

Föränding sen föregående månad:
+ ca 6 393 kr

Trevligt med en positiv månad!
Beror nog främst på en ökning på 2,3% vilket tillsammans med min lön täckte upp så att jag trots mina levnadskosntader som främst bekostas av mina lån gick lite uppåt! 

Hur gick februari för er?

KOMMENTARER:

  • Markus säger:
    2016-04-02 | 23:17:22

    Härligt att läsa om ditt engagemang!

    Svar: Tack! Roligt att höra :)
    motenmiljon.blogg.se

Kommentera inlägget här: