motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för Februari 2016 - Budget

Kategori: Allmänt, Sparande

Dags för februaris budgetgenomgång.
Jag har varit väldigt dålig under februari att faktiskt föra in alla mina köp, tror det är för att jag lite låtsas som att de inte finns då.. Vilket har gjort att jag igår var tvungen att sitta och gissa och lägga in lite pengar på olika ställen för att få siffrorna att stämma.
 
 
Monthly Bills:
Inget som är värt att prata om här
 
Återkommande utgifter:
Har köpt vad som förhoppningsvis är sista boken någonsin för skolan för 98 kr
Har även fyllt på busskortet för 200 kr och klippt mig för 310 kr
 
Men den stora utgiften här är "Egna projekt" som har kostat mig 1384 kr.
Det är i 2 omgångar och den ena täcker dock Mars, så utgiften är "egentligen" bara ca 800 kr i Februari. Och sen har projektet också dragit in lite pengar. Men man ska väl ändå se det som en kostnad och de pengarna de drar in som inkomster.
 
Everyday Expenses:
Rätt låg matkostnad på 850 kr, är troligen för att jag har missat att bokföra något matköp även läsken har gått ganska bra på 221 kr, kan dock också vara pga min lite sämre bokföring.
 
Uteätandet har varit katastrofalt och jag vet inte ens varför. Tror mina tankar på 250 kr i månaden dock är väldigt svåra att uppnå, borde omvärdera vad jag tycker det är värt att kunna köpa t.ex lunch på exjobbet.
 
Sen har vi Övrigt på 550 kr, där är 300 kr ett scoutläger och 40 kr avgiften för min bank och resterande 210 kr är kostnader som jag inte har koll på.
 
Sparmål:
Här är det dock roligare! :)
Lyckades sätta in 8107 kr i februari vilket jag är väldigt nöjd med! :D
 
Dock så har jag spenderat för mycket pengar, är nästan 9000 kr som jag har använt/budgeterat för annat vilket gör att om jag inte hade haft lite pengar från tidigare saker och extrajobb så hade det bara blivit 1000 kr instatt på sparandet.
 
Hur gick era utgifter i februari?
 
 
Kommentera inlägget här: