motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för Maj 2016 - Budget

Kategori: Allmänt

Då tog maj slut också och här kommer budgetgenomgången.
 

Monthly Bills:
Den här är lite annorlunda än den brukar var, bor nämligen just nu i korridorsrum med nio månaders hyra. Så jag betalar ingen hyra för juni, juli, augusti. (Dvs gör inga inbetalningar i maj, juni eller juli)
Annars är det första hela månaden på mitt nya abbonomang. Det ser dyrare ut än vad det är då jag tar det på min enskilda firma och därför spararar momsen, vilket inte syns nu.
 
Återkommande utgifter:
Här är inga superspännande grejer, har köpt present till ett bröllop jag ska på och gått till frisören, satsar på 2 ggr per år till frisören men det verkar bli lite oftare så får kanske ändra min budget där.
 
Egna projekt på 1631 kr är lite missvisande, dels är det två betalningar á 750 kr för annonser (en som togs 1 maj och en den 25:e) så nästan hälften är egentligen för april. Sen är Snabbostad nu så att det faktiskt går runt (än om bara precis) så ska försöka föra tillbaka lite pengar till mig själv som jag har köpt för snabbostadräkning.
 

Everyday Expenses:
Läsken har gått lite över budget här, måste nog öka den då min nuvarande budget just nu känns som en fantasiförhoppning.
 
Även uteätandet har varit mycket mer än planerat, blir lätt så när de kompisar man vill käka lunch med ska iväg och äta ute någonstans. Däremot så har det inte varit så mycket festande så det har ungefär tagit ut det dyra uteätandet.
 
Övrig underhållning är två biobesök. Övrigt är dels kostander för min bank och sen ca 250 kr jag helt enkelt inte vet vad det är.
 
Sparmål:
Sparmålen är det inget konstigt med, har pytsat in 2500 kr till mina fonder precis som vanligt. Pengarna jag fått över från att jag inte behövt betala någon hyra har jag pytsat in i min buffert, den som är tänkt att användas de månader som är lite dyrare. Vill nog ha upp den till ca 10 000 kr.

Hur gick erat budgeterande i Maj?
Kommentera inlägget här: