motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för December - Tillgångar och skulder

Kategori: Allmänt

Tillgångar:
+ Fonder - 319 385 kr
+ Emergency Fund 10 000 kr
+ Vanligt konto - 21 339 kr spritt på två konton


Skulder:
- CSN - 211 478 kr

Totalt:
+ ca 139 246 kr

Föränding sen föregående månad:
- ca 13 878 kr

Aj aj! en rejäl minskning i nettoförmögenheten i december månad tyvärr. Beroende främst på att mina fonder gått ner ca 4% vilket enligt Avanza kostat mig 13 342 kr. Sen har ju studieskulden också ökat med ca 7250 kr (Jag kunde inte se exakt för CSNs hemsida är nere) men tack vare lite pengar i julklapp och mina extrajobb så stannade minskningen på ungefär det börsen gick ner.

Hur gick december för er? Har ni fått någon rolig julklapp? Själv fick jag en ny rock som jag är mycket nöjd med

Kommentera inlägget här: