motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för Januari 2016 - Tillgångar och skulder

Kategori: Allmänt, Ekonomiskt oberoende

Tillgångar:
+ Fonder - 305 412 kr
+ Emergency Fund 10 000 kr
+ Vanligt konto - 23 255 kr spritt på två konton
+ Projektkonto - 1865 kr
(Jag och två kompisar håller på och bygger en tjänst, detta är pengar vi har fått in där, de är inte alla mina, men jag har finaniserat våra utgifter och projektkontot täcker inte upp de än, så i praktiken är de mina)


Skulder:
- CSN - 222 219 kr

Totalt:
+ ca 118 313 kr

Föränding sen föregående månad:
- ca 20 933 kr

Har minskat rejält i januari, troligen den största minskningen mellan två månader hitils? 

Detta beror främst på att mina fonder har minskat med 6,24% vilket avanza säger är 19 928 kr. Resterande tusenlapp är för att jag inte kunnat leva på studiebidraget+lön+julklappar i december utan behövt använda lite av studielånet till levnadskostnader.

Hur gick januari för er?  Har ni sålt av något? passat på och köpt nu när det gått ner lite?

Kommentera inlägget här: