motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Deklaration 2016

Kategori: Allmänt, Ekonomiskt oberoende, Tjäna pengar

Ber om ursäkt att det inte kommit upp någon månadsuppdatering än men har haft mycket att göra så det kommer lite inlägg ganska snart!

Har skickat in min deklaration nu (Eller egentligen för typ snart två veckor sedan)

Jag ska iaf få tillbaka 7547 kr vilket känns skönt, synd bara att man inte får de förens vid midsommar.

Mer spännande var dock att när jag kollade på siffrorna för min lön från mitt sommarjobb så tyckte jag inte det verkade stämma. Dubbelkollade mot vad jag hade fått in på konto och det var det som stod på skatteverket (minus skatten då)

Kollade då mina rapporterade timmar och det stämde inte, jag hade fått förl ite lön. Efter lite mailande visade det sig att de hade glömt en hel veckas rapporterade timmar. Så ska nu få 6600 kr till före skatt
 
Så sensmoralen är, kolla alltid att era lönespecar stämmer mot antalet arbetade timmar så ni inte blir blåsta på er lön som jag nästan blev!
 
Fick ni pengar tillbaka på skatten eller behöver ni betala?

Har ni någonsin fått förlite lön utbetald?
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • RobbarN säger:
    2016-04-05 | 15:02:31

    Fick även detta året tillbaka på skatten, vilket alltid är skönt.

    De var nån gång i början av mitt jobb som ingen av dom nya fick "semester tillägg" på flera månader.. vilket kom som en klump summa efter 6 månader. de var riktigt najs synd att det inte sker oftare bara!

    Riktigt najs blogg, kommer att följas!

    Svar: Tack! roligt att höra! :)Säg till om det är något speciellt du skulle vilja se mer av / något du undrar eller vill höra mina tankar på
    motenmiljon.blogg.se

Kommentera inlägget här: