motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för Augusti - Tillgångar och skulder

Kategori: Allmänt

Tillgångar:
+ Fonder - 285 425 kr
+ Emergency Fund 10 000 kr
+ Vanligt konto - 17 316 kr spritt på två konton


Skulder:
- CSN - 175 247 kr

Totalt:
+ ca 137 494 kr

 Föränding sen föregående månad:
- ca 14 497 kr

Att mina fonder dykt ca 7,5% på en månad och därmed minskat med knappt 22 000 kr i värde (19 000 kr efter mina insättningar) gör att jag denna månad har minskat i värde med ca 14 500 kr. 

Jag har dock haft större intäkter än utgifter denna månaden (trots en helt absurd mängd utgifter) då min första riktiga sommarjobbslön äntligen kom in. Så fallet blev inte riktigt så stort som det annars hade blivit.

Hoppats eran Augusti var bättre än min rent ekonomiskt!

Nu har första skoldagen varit så nu tar vi nya tag!

Kommentera inlägget här: