motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för Augusti - Budget

Kategori: Allmänt, Sparande

Budgetuppdatering för Augusti.
 
 
Monthly Bills:
Nu kom slutligen hyran så den här månaden blev normal här.
 
Återkommande utgifter:
 
Fick betala 600 kr totalt för bussresor i Augusti, detta då jag jobbade en vecka i Malmö efter sommarkortet tog slut (Och en vecka är för lite för att man ska tjäna på månadskort :/) och sen åkte jag även till lite andra ställen på en konsert och lite annat.
 
Även 100 kr i klädköp för lite nya kalsonger.
 
Everyday Expenses:
Maten var 400 kr billigare än budgeterat vilket var bra.
Dock stack läsken iväg lite med 50kr men det är ingen större fara. 
 
Värre är 1050 kr för uteätande i Augusti. Detta beror mest på ett par resturangbesök med min flickvän men också att jag träffat polare och kört på att käka kebabtallrik och se en film. Vilket är roligt men kostar lite i längden (men ändå värt det)
 
Festandet börjar komma igång igen låg på knappt 700 kr (egentligen tror jag det hamnade på kanske 1000 kr, misstänker att en del från "Övrigt" hör hemma här)
 
Under "Onlineköp" så ligger det 600 kr vilket är böcker som jag köpt.
 
Sen kommer det sjukt absurda.
 
Övrigt..
 
4535 kr
 
WTF?
Här är ca 1200 kr saker som jag verkligen inte vet vad det är (mellanskillnad mot mina konton och vad det står på YNAB) mest pga att jag har haft problem med YNAB syncen mellan mobil och dator.
 
600 kr är ett tandläkarbesök
220 kr är terminsräkningen för studentnationerna
ca 1500 kr är utgifter för ett eget projekt jag pillat med
 
Och sen det absolut sämsta 1000 kr är en tågbot då jag och några kompisar fick den lysande idén att planka tåget till köpenhamn på fyllan... givetvis är det kontrollanter på tåget.. det är _ALLTID_ kontrollanter på tåget..
 
På den positiva sidan så kan man säga att jag fick lön så jag hade äntligen råd att budgetera lite pengar för att fylla upp min buffert till 3000 kr :)
Kommentera inlägget här: