motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Ett till extrajobb!

Kategori: Allmänt, Ekonomiskt oberoende, Tjäna pengar

Mitt i en nedåtgående börs så har jag en liten rolig nyhet!
 
Jag har fått ett (till) extrajobb!
Stället jag ska jobba på är väldigt litet och ganska nytt, jag blir anställd nr 11 :)
 
Lönen är typ samma som där jag jobbar extra nu, några kronor mer (23 000 kr i månadslön eller 132.96 kr i timmen)
 
Nu ska vi bara se hur det ska gå att jobba 1-2 dagar i veckan på två olika jobb samt plugga 100% och lite extra grejer vid skolan vid sidan om!
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2015-09-05 | 10:47:03

    Ekonomisk oberoende genom att placera i fonder?

    Oberoende kan du de facto aldrig bli om andra sköter om dina placeringar. Läs, plugga, investera, gå på egna nitar, läs, plugga investera (i stora bolag).

    Finns mängder med bra skribenter på Seeking Alpha.

    Svar: Klart du kan, behöver "bara" 5-10 miljoner. Hur du får dem är totalt orelevant :)
    motenmiljon.blogg.se

  • Anonym säger:
    2015-09-05 | 13:27:34
    Bloggadress: http://www.rikedom.blogg.se

    Grattis till ett till extrajobb! Det är värdefullt att ha när du studerar men ändå vill satsa på att spara/investera en del. Jag kan bara gå tillbaka till mig själv och konstatera att det var värdefullt när jag studerade :) Lycka till!
    /Rikedom
    www.rikedom.blogg.se

    Svar: Tack!
    motenmiljon.blogg.se

  • Mårtens investeringsblogg säger:
    2015-09-06 | 10:25:24
    Bloggadress: http://mbsmiljon.blogspot.com

    Grattis till extrajobbet. Alltid bra att jobba samtidigt som man studerar. Det värderas dessutom högt på CV längre fram.

    Svar: Tack! :)
    motenmiljon.blogg.se

Kommentera inlägget här: