motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Mindre budgetändringar

Kategori: Allmänt

Hej Bloggen!
 
Tänkte bara nämna två mindre budgetändringar jag har gjort.
 
Det är dels posten för busskort som jag ökat till 570 kr då jag nu pendlar till malmö för ett extrajobb och det är vad ett månadskort kostar.
 
Sen är det också uteätande som jag ökat till 550 kr. Detta är då jag har varit dålig på att ha matlåda när jag jobbat extra och lite sett att få äta "resturangmat" som en belöning vilket jag tycker känns helt okej.
 
En annan observation är att jag är väldigt dålig på att följa min budget, kan se att jag inte har någon budget att köpa mer läsk, men ändå när jag är i affären så köper jag det. Eller så kollar jag inte ens på min budget innan jag gör ett inköp. Måste försöka jobba på det. Däremot är jag duktig på att föra in det mesta jag handlar i budgeten, vilket ju hjälper när man vill veta var man spenderar sina pengar
Kommentera inlägget här: