motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för Oktober - Budget

Kategori: Allmänt, Sparande

Budgetuppdatering för Oktober
 
.Monthly Bills:
Inget spänande här inte.

Återkommande utgifter:
Stor kostnad för busskort då jag dels har ett månadskort mellan Lund-Malmö men sen även har ett vanligt kort man laddar för resor till andra ställen som behövdes fyllas på.

Everyday Expenses:
Mat var billigt på ca 600 kr vilket var bra, läsk fortfarande uppe vid 250 vilket är mindre bra.

Uteätande var bra på 310 kr, äter framförallt ute när jag jobbar extra på ett av mina jobb då det är väldigt trevligt :)

Sen kommer en gigantisk utgift, festande, att den har blivit så stor i oktober beror på att jag och ett par kompisar åkte på en weekend semester till ett trevligt ställe vilket kostade en hel del och då det var mest festande så la jag allt i den kategorin (även maten som åts där, flyg, hotel etc)

Onlineköp är en programmeringsbok och ett nytt batteri till mobilen som jag har köpt.
 
Sen är det Övrigt som också har blivit väldigt stor, här är det lite olika grejer som en registrering hos bolagsverket (900 kr), cykelreperation, terminsavgift till korridoren, domänregistrering och lite annat som drar upp det rejält. Jag har även varit lite sämre på att logga mina utgifter vilket lett till att ca 500 kr är utgifter som jag inte vet vad det är.
 
Sparmål:
Sen är det sparmål som är en stor glädjespridare :D fick in endel extra pengar från lite olika ställen nu i oktober vilket gör att jag pumpat in 15 604 kr till mitt Avanza konto! (dock 13 000 kr av de igår, så de syns inte där ännu)
Kommentera inlägget här: