motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för April - Tillgångar och skulder

Kategori: Allmänt, Ekonomiskt oberoende

Tillgångar:
+ Fonder - 289 122 kr
+ Emergency Fund 10 000 kr
+ Vanligt konto - 11 770 kr spritt på två konton


Skulder:
- CSN - 169 336 kr

Totalt:
+ ca 141 556 kr

+ ca 147 975 kr

Föränding sen föregående månad:
- ca 6419 kr

Minskning på ca 6500 kr jämfört med mars. Börsen har ju gått neråt de senaste dagarna och totalt raderat uppgången från tidigare i april. Totaltsätt tror jag jag gick minus ungefär 1500 kr på börsen i april (men ändå lite mer i fonderna då jag skjutit till 2800 kr) annars är det ju pga att mina studieskulder ökar som jag minskar i "networth"

Hur har ekonomin gått för er i april?

Kommentera inlägget här: