motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för April- Budget

Kategori: Allmänt, Ekonomiskt oberoende, Sparande

Så efter siste april yran här i Lund så är det dags att göra budgetgenomgång.
 
Monthly Bills:
Inga konstigheter, ser ut precis som det gör varje månad
 
Återkommande utgifter:
 
Var tvungen att minska mängden pengar till skolböcker för att få budgeten att gå runt denna månaden, men det tror jag inte blir något problem då jag inte kommer behöva köpa några nya böcker förens till hösten och då färre än tidigare år.
 
Annars är presenter en av de störa bovarna då både flickvännen och mamma fyllde år i april.
Köpte även två par converse från kina för 325 kr. Bra deal ifall jag får några skor, sämre om de inte kommer fram några :P Är det någon här som har erfarenhet av att handla från Kina etc?
 
Everyday Expenses:
Relativt billig matmånad på ca 700 kr. Har också lyckats hålla läskbudgeten och knappt ätit ute något. Även festandet har hamnat lite under budget. Onlineköp har däremot gått lite över med någon bok som jag har köpt och lite grejer till mobilen som behövde fixas. Övrig underhållning är den sista riktiga boven, men det har det dock varit värt! Har varit mycket liveunderhållning med två olika spex och en stand-up komiker och även något biobesök.

Sparmål:
Lyckades spara mina planerade 2500 kr så det är bra, gick inte "plus" något denna månaden som jag kunde lägga i min buffert, men gick inte heller back och behövde ta av den heller så det känns bra.
 
Totaltsett var utgifterna i april 7695 kr
 
Kommentera inlägget här: