motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för Maj - Tillgångar och skulder

Kategori: Allmänt

Tillgångar:
+ Fonder - 297 474 kr
+ Emergency Fund 10 000 kr
+ Vanligt konto - 14 696 kr spritt på två konton


Skulder:
- CSN - 174 812 kr

Totalt:
+ ca 147 358 kr

 

Föränding sen föregående månad:
+ ca 5802 kr

Gått plus knappt 6000 kr i Maj, beror dels på att börsen har gått upp lite igen, mina fonder har gått upp lite drygt 4000 kr och så har jag satt in 3800 kr för en total fondökning på ca 8000 kr.

Sen fick jag också in första extrajobbslönen på ca 3000 kr och så fick jag lite mindre studiemedel som man alltid får i Maj, så min studieskuld ökade inte lika mycket som den brukar göra.

Dessa tre faktorer gjorde att Maj blev en månad då min networth faktiskt ökade :)

Hur har det gått för er i Maj? Någon som köpt extra mycket i dipen vi hade? Någon som sålde?

KOMMENTARER:

  • Rikedom säger:
    2015-06-02 | 20:58:35
    Bloggadress: http://www.rikedom.blogg.se

    Snygg förändring under månaden som var. Jag har gjort mitt kvartalsköp i Skanska, är nöjd med det beslutet men vill så gärna också öka i de andra bolagen som jag redan äger! Har du några köp på gång? /Rikedom

    Svar: Kör ju indexfonder då det är det jag tror på. Funderar dock till att gå över till 90% indexfonder och 10% förhoppningar.
    motenmiljon.blogg.se

Kommentera inlägget här: