motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för Maj- Budget

Kategori: Allmänt, Ekonomiskt oberoende, Sparande

Tjuvstartar och går igenom min budget nu natten till den 1:e Juni (Fast klockan är ju efter tolv ;))

 
Monthly Bills:
Har ingen hyra budgeterad för Maj månad, det beror på att jag betalar hyran en månad i förskott och har nio månaders hyra, dvs ingen hyra i Juni, Juli eller Augusti.
 
Återkommande utgifter:
 
Här är en stor utgift mina bussresor. De består av två delar. Dels behövde jag fylla på mitt vanlgia busskort med 200 kr, sen köpte jag också sommarkortet som gör att jag får åka obegränsat nu i sommar vilket är perfekt då jag ska jobba i Malmö :D
 
Everyday Expenses:
 
Här låg mat lite billigare än de brukar men läsk drog över lite, inte så konstigt då det är tentaperiod och läsk fungerar som belöningsystem.
 
Sen kommer en av de stora utgifterna denna månaden, uteätandet. Det har totalt skenat iväg, dels pga tentaplugg och ingen ork att laga mat/storkok etc. Men också mycket plugg tillsammans med polare och sen beställt mat till skolan för att göra mer plugg. Känns väl värt lite större utgifter på denna posten då och då för att hjälpa studierna :)
 
Sedan är det onlineköp som blivit en annan stor post denna månaden vilket är för att jag har köpt ett nytt headset för ca 500 kr pga att mitt gamla gick sönder, har också köpt en bok för ca 150 kr
Kommentera inlägget här: