motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för Juni - Budget

Kategori: Allmänt, Ekonomiskt oberoende, Sparande

Dags för junis budgetgenomgång nu då :)
 
 
Monthly Bills:
Ingen hyra i juni utan bara telefonräkning så det är billigt
 
Återkommande utgifter:

Har inte lagt in några pengar för skolböcker då det är troligt att jag bara ska läsa en kurs i höst.
Annars är det busskort innan sommarkortet började gälla och ett litet klädköp som bestod av ett tiopack strumpor på nätet :P
 
Everyday Expenses:

Mat lite billigare än budgeterat men läsk (och där i allt annat sött jag köper) lite dyrare. Måste akta mig så att det inte alltid blir att det ligger på 350 istället för de 200 kr jag skulle vilja.
 
Uteätandet låg på den nivån de skulle så det var väldigt trevligt, hade lite mer hushållsutgifter än vanligt bland annat resorb + ipren som hamnade i den kategorin.
 
Festandet är det inte lika mycket av nu när skolan har slagit igen och många kompisar stuckit iväg.
 
Därefter kommer de stora utgifterna för den här perioden. Dels Onlineköp där jag köpte en bok för 200 kr och en ny större SSD för 1000 kr. Har inte uppdaterat datorn på ett bra tag så det känndes värt det.
 
Sen är det också övrigt på 629 kr. Där är 500 kr en tandläkarkostnad, 100 kr till ett projekt jag bygger på och 30 bara något jag måste ha missat.
 
Hur gick det för er i juni? Lyckades ni följa någon budget?
Kommentera inlägget här: