motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering - Ett år senare

Kategori: Allmänt

Hej!
 
Nu har det gått (lite drygt) ett år sedan jag startade den här bloggen!
 
Tänkte att vi kan gå igenom lite vad som har hänt på ett år.
 
Jag har:
 
Ändrat mina investeringar så 10% går i Elon Musk bolag.
 
Ökat investeringstakten från 2000 kr till 2500 kr.
 
Fixat ett extrajobb.
 
Uppdaterat min budget lite grann.
 
Ökat värdet på mina fonder från 40 160 kr till 294 702 kr.
(Framförallt tryckt in ca 60 000 kr jag hade liggnade på vanliga konton samt 85 000 kr som mamma och pappa tidigare hade i fonder åt mig, totalt sett säger Avanza att jag har gjort isättningar på 222 600 kr den här tiden)
 
Ökat min studieskuld från 106 297 kr till 175 015 kr.
 
Ökat min networth från ca 104 000 kr (från 2/9 2014) till 141 480 kr den 13/7 2015 (Innan någon sommarjobbs lön kommit in) dvs en ökning på ca 37 000 kr
 
Är det något som ni undrar över mitt första år med blogg?

KOMMENTARER:

  • Ekonomisk Trygghet säger:
    2015-07-13 | 05:05:52
    Bloggadress: http://www.ekonomisktrygghet.com

    Är det Tesla du har investerat i, eller kanske något av Elons andra bolag?

    Jag funderar på att köpa en eller två aktier i just Tesla, känner dock att risken är ganska hög =)

    Mvh
    Eko Trygghet

    Svar: 2/3 Tesla och 1/3 Solar City
    Tyvärr kan man inte investera i SpaceX då det inte är ett publikt bolag.

    Det är nog väldigt högrisk där ja, däför jag inte har mer än 10% i Elon Musk
    motenmiljon.blogg.se

Kommentera inlägget här: