motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för December - Budget

Kategori: Allmänt

Tänkte att vi får ju gå igenom budgeten för december också :D

Här är en bild:
 
 
 
Under "Monthly Bills" Har det inte hänt något superspännande, min hyra höjdes med jag tror det var 2% så den har ökat lite, tycker fortfarande att min telefonräkning är lite dyr. Är det något annat bolag som har telias nät mer än halebop?

Under "Återkommande utgifter" finns det däremot mer grejer att titta på, Jag har varit lite i malmö och åkt lite andra bussresor mer än jag brukar så där har det gått åt en del pengar.
 
Sen är det presenterna, 2170 kr har jag lagt T.T Då är det inte riktigt rättvist då jag ligger ute med 150 kr åt min bror för en present, och så blev det en annan present som får bli en födelsedagspresent samt att jag köpte lite presentpapeper och tejp och liknande. Räknar man om det då tror jag det blir ca 1500, kanske lite över, ungefär min budget helt enkelt :)
 
Under "Everyday Expenses" så kan man se att jag köpt väldigt lite mat denna månaden, beor delvis på ett par smarta ihopkok och delvis på att jag var hemma nästan en vecka och därmed inte behövde köpa någon mat för den tiden.
 
Uteätandet blev lite dyrare än planerat, då framförallt då jag åt på en buffé för 133 kr, men det var det värt :D
Jag har även köpt lite glödlampor (och är ändå inte nöjd då ICA bara hade lampor med vad jag tycker är för låg ljusstyrka)

Festande blev också en dyr affär i december, det beror dels på att jag köpte 6 liter vodka online för 730 kr med frakt (Där har ni ett klipp!) samt ett nationskort för 220 kr och sen nyår samt vanligt studentfestande på det ;)
 
Har på första gången på ganska länge faktiskt köpt lite tekniska prylar. Jag har köpt en arduino och en temperatursensor, ska börja logga hur kallt det faktiskt är precis utanför mitt fönster :D så där försvann ca 500 kr

Har även lagt in den nya kategorin "Övrig underhållning" för att försöka minska "Övrigt" kategorin som ju är ett otyg. Och i den finns det lite tid på ett internetcafé och ett dyrt Hobbit biobesök
Kommentera inlägget här: