motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för Januari - Budget

Kategori: Allmänt

Gud vad fort januari har gått!
 
Här kommer budgetgenomgången
 
 

Under "Monthly Bills" har inget spännande alls hänt ser ut som den gör varje månad, med en enligt mig lite dyr telefonräkning.

Under "Återkommande utgifter" kan man se en stor post på 1567 kr som är första halvan av denna terminens studiemedel. Jag köper alltid kursens bok i alla mina kurser, även om jag inte alltid använder dem. Känns bättre att ha liksom, sen läser jag 150% just nu vilket också är en anledning att det blev lite dyrare.
 
Under "Everyday Expenses"  så kan man direkt se en av de mest spännande sakerna, jag har köpt mat för över 1000kr! Första gången jag gör det sen i Augusti då jag började använda YNAB. Vet inte riktigt vad det beror på faktiskt. Har dock endel matlådor som jag gjort och inte ätit upp än som ligger i frysen, så alla pengarna som spenderats på mat i januari har inte "använts" ännu.
 
Lyckades i praktiken hålla läsken innom budgeten vilket jag är glad över :) Sämre gick det dock med uteätandet :( 185 kr över budget! Måste bli bättre på att hålla budgeten här, det är oftast på fyllan jag gör de här inköpen, med lite sämre impulskontroll :P
 
Festandet blev relativt dyrt det också, pga en tur till helsingborg igår där det ju inte är studentpriser ;) dock så hölls budgeten fortfarande
 
Det inhandlades lite prylar på nätet, framförallt lite koffeintabletter och ngn annan grej som skulle vara bra för tänkandet :P
 
Övrigt blev också ett gigantiskt misslyckande på 603 kr
 
Totalt hade jag utgifter på 8983 kr i Januari månad
Kommentera inlägget här: