motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för November - Budget

Kategori: Allmänt, Sparande

Dags för budgetgenomgång igen!
 
Monthly Bills:
Inget superspänande här, mobilräkningen var ca 50 kr dyrare än normalt då jag var utomlands en sväng i oktober och smsade endel då.

Återkommande utgifter:
Enda lite roliga här är väl att jag köpte årets första julklapp redan i december :)
Annars blev det busskort och en bok som också inhandlades.

Everyday Expenses:
Mat blev väldigt billigt på 458 kr. Mindre bra är väl att både läsken och uteätandet drog över med ca 100 kr var.
Festandet var billigt då jag varit upptagen med spex hela månaden, och utgifterna därför blivit små. Sen är det övrigt, och där ligger betalningen för fester och annat innom spexet på 500 kr och ett annat medlemskap på 100 kr.

Sparmål:
Lyckades sätta in 10500 kr denna månaden vilket ju är superduper bra! Jag ska ju sätta in 2500 kr varje månad, lyckades denna månaden dock spara ca 8000 kr från mina extrajobb som kunnat åka rakt in i fonderna :)

KOMMENTARER:

  • Jesper W säger:
    2015-12-16 | 14:19:33

    Hallå där! Snyggt jobbat med början på din resa och så långt du hittills har kommit. Hur lyckas du betala så extremt lite för maten? Vad äter du egentligen?

    Fortsätt köra på så hårt!

    //Annan student med liknande mål

    Svar: Äter relativt billigt och är ganska liten, sen har det blivit endel uteätande, ätit lite hos föräldrar och flickvännen. Normalt sett är maten nog snarare 1000 kr :) Misstänker också att lite i övrigt kan vara mat jag missat att lägga in
    motenmiljon.blogg.se

Kommentera inlägget här: