motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Statusuppdatering för Mars - Tillgångar och skulder

Kategori: Allmänt, Ekonomiskt oberoende, Sparande

Tillgångar:
+ Fonder - 287 850 kr
+ Emergency Fund 10 000 kr
+ Vanligt konto - 12 200 kr spritt på två konton


Skulder:
- CSN - 162 075 kr

Totalt:
+ ca 147 975 kr

Föränding sen föregående månad:
- ca 691 kr

Minskning på ca 700 kr jämfört med februari. Alltid tråkigt med minskningar men inget konstigt då jag ju lever på lån. Har ju utgifter på ca 7500 kr per månad och bidraget täcker upp 2800 kr av dem dvs jag går ju minus ca 4700 kr i månaden.

Resten av "minuset" försvinner tack vare ökning av värde på fonderna, och de har ju då som man kan se gått upp ca 4000 kr i mars, vilket lämmnar mig på ett minus med ca 700 kr.

Kollar jag på Avanza kan jag se att det stämmer, mina fonder har gått upp med 3992 kr och jag har gjort insättningar på 2800 kr.

Hur har ekonomin gått för er i mars?

Kommentera inlägget här: