motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Fått extrajobb :D

Kategori: Allmänt, Ekonomiskt oberoende, Tjäna pengar

Fick precis reda på att jag fick ett extrajobb jag sökt :D Så kommer jobba extra via academic work på ett ganska stort mjukvaruföretag här i Lund :)
 
Lönen är på 130 kr i timmen och 12.5% semesterersättning och jag ska jobba 1-2 dagar i veckan.
 
Säg att jag jobbar 1,5 dagar i veckan så blir det:
1,5*4*8*130*1,12,5*0,7 (de skattar alla studenter med 30%) = 4914 kr efter skatt extra i månaden. Inte så illa ändå! :D (Och sen antagligen lite tillbaka på skatten året efter :))

KOMMENTARER:

  • kanjagblirik säger:
    2015-04-01 | 22:21:39
    Bloggadress: http://kanjagblirik.blogspot.se/

    Gratulera!
    Alltid bra att jobba extra, mycket lättare sen när man är klar som student att hitta jobb.
    Gäller bara att du inte öka din konsumtion samtidigt som pengarna trillar in ;)

    Lycka till!

    Svar: Tackar! Nä, ska väl öka den lite, men mest spara mer^^ kombinera det liksom
    motenmiljon.blogg.se

  • Anonym säger:
    2015-04-02 | 21:04:54
    Bloggadress: http://www.rikedom.blogg.se

    Grattis till extrajobbet! Ett alldeles utmärkt tillfälle att öka på ditt sparande/ dina investeringar! Det var det jag använde mina pengar från extrajobbet till och det är jag glad för idag :)

    Svar: Tack! :)
    motenmiljon.blogg.se

  • Anonym säger:
    2015-04-02 | 21:04:55
    Bloggadress: http://www.rikedom.blogg.se

    Grattis till extrajobbet! Ett alldeles utmärkt tillfälle att öka på ditt sparande/ dina investeringar! Det var det jag använde mina pengar från extrajobbet till och det är jag glad för idag :)

Kommentera inlägget här: