motenmiljon.blogg.se

Mitt mål var att gå från att vara student till att vara miljonär innan jag blev 30, det målet nåddes vid 27 års ålder. Mitt nästa mål var 4 miljoner, dit kom jag vid 32 års ålder. Sista målet är ekonomiskt oberoende, vi får se när jag kommer dit. Välkommen med på min resa!

Boktips

Kategori: Allmänt, Investerande

Har i veckan läst böckerna "The Bogleheads guide to investing" samt "The Bogleheads guide to retirement planning"

Den första kan jag rekommendera varmt! Om man inte riktigt är helt 100 på sina investeringar och hur man bör tänka, fällor man bör undgå och liknande så bör man läsa denna bok.

Den har iof inget man inte kan hitta på Bogleheads wiki eller forum. Men där kan man inte få det lika tydligt, i lika bra ordning och förklarat och slipper läsa på massor av olika sidor och platser. 

Den andra boken kan jag dock inte alls rekommendera, den är helt fokuserad på amerikaner och inte applicerbar alls här tyvärr, så den skulle jag inte läsa om jag var ni.

Men är ni intresserade av att lära er investera enligt "Boglehead principen" så köp "The Bogleheads guide to investing" Och läs den pärm till pärm!
Kommentera inlägget här: